דף הבית >> מאמרים >> טיפולים קוסמטיים לחולי סוכרת >> סוכרת: פדיקור רפואי לסוכרת
 
 

 

סוכרת: פדיקור רפואי לסוכרתפדיקור רפואי לסוכרת

משמעות המילה פדיקור היא: רגל=pede ו-טיפוח/טיפול=cure.
 

הטיפול בכפות הרגליים חשוב לכל אדם במשך כל ימות השנה. מעבר לפן האסטטי - חשוב לנו כי כפות רגלינו יראו מטופחות - קיים גם הפן הרפואי – הטיפול בבעיות שמביאות איתן עונות השנה מצריכות טיפול מתמיד ושוטף בבעיות שנוצרות בכפות הרגלים: פטריות, יבלות, עור סדוק וחתכים, אקזמות ועוד.
 

היות והרגליים הם האיבר הנושא את משקל גופנו במשך רוב שעות היממה חשוב מאוד לטפל בכפות הרגליים. טיפול פדיקור קבוע (מומלץ לבצע טיפול פדיקור בממוצע אחת לחודש-חודשיים) עשוי למנוע התפתחות פטריות ברגליים, מחלות וזיהומים אחרים שאינם רצויים.
 

כל זאת - נכון כאמור לגבי כל אדם. על אחת כמה וכמה שהטיפול בכפות הרגליים ובפרט באמצעות פדיקור רפואי חשוב לחולי סוכרת, להם נטייה גדולה יותר לפגיעה בעצבי הרגל, ולהתפתחות של טרשת עורקים ולפגיעה באספקת דם לרגליים.
 

חולי סוכרת במיוחד חייבים לשמור בהקפדה על רגליהם מפני זיהומים ופצעים בשל תהליכי ריפוי ממושכים. למעשה שמירה על היגיינה נכונה של הרגל, מניעת זיהומים ופצעים, טיפול נכון ומיידי בפצעים ויבלות עשויים לחסוך סבל רב לחולי סוכרת.
 

תפקיד הפדיקוריסט/ית המבצע/ת פדיקור רפואי לחולי סוכרת הוא לדאוג שעור כף הרגל יהיה במצב תפקוד טוב כלומר, עור לח, ללא קאלוס (עור עבה ויבלות) רב וללא סדקים.

בכל מקרה הפדיקוריסט/ית אינו רשאי/ת לטפל בכיבים או בעור פצוע. במקרים כאלו, המטופל ישלח בדחיפות לרופא עור.

 

טיפול הפדיקור לחולי סוכרת מתמקד כאמור בשימור העור ובטיפול בציפורניים.במהלך הטיפול יישטפו הרגליים במים פושרים (טמפ' המים אמורה להיבדק על ידי הפדיקוריסטית) וסבון חיטוי. הציפורניים ייגזרו לאורך אחיד ובצורה ישרה כדי למנוע ציפורן חודרנית. ציפורניים הנגועות בפטרת ישויפו למראה אחיד והעור סביב הציפורניים ירוכך ויוסר על ידי "דוחף עור".
 

טיפול בעור כף הרגל יטופל בדרך כלל באמצעות ג'ל מיוחד המטפיח אותו ומאפשר הסרתו בעזרת סקלפל.לבסוף, פילינג גרגרים עדין ויבוצע עיסוי לכף הרגל.
 

יצוין כי כיום קיים קורס מיוחד של האגודה לסוכרת במסגרתו מוכשרים פדיקוריסטים לטיפול בחולי סוכרת, אך למעשה כמעט כל פדיקוריסטית אשר עוברת קורס פדיקור רפואי מכריזה על עצמה כי למדה ויודעת "לעשות פדיקור לחולי סוכרת" (הטיפול בחולי סכרת נלמד עקרונית במסגרת קורס פדיקור רפואי). לא תמיד זהו המצב, אך לא הייתי פוסלת מראש פדיקוריסט/ית רק בגלל שלא עבר/ה את הקורס המיוחד.

יש פדיקוריסטי/םות שלא עברו את הקורס ובכל זאת הינם בעלי ניסיון רב בעבודה עם חולי סוכרת, כך שמאוד תלוי במי מדובר. כך או כך יש לבדוק את הניסיון של הפדיקוריסט/ית ולשאול לגביו/ה לפני שניגשים לטיפול.

 
כתבו עלינו:
טיפולים מובילים בקוסמטיקול: פדיקור | טיפול פנים | בניית ציפורניים | איפור קבוע | מפת האתר