מילוי קמטים (או: מהי חומצה היאלרונית?)

כולנו מכירים את הקמטים, אשר מופיעים בעור הפנים, כגון קמטי צחוק וקמטי כעס. קמטים אלו אינם סימני ההזדקנות היחידים שניכרים על פנינו. לאורך השנים חלים גם שינויים מתחת לפני העור, שם קיים איבוד הדרגתי של רקמות תומכות והשפעות ארוכות טווח של כוח הכבידה. שינויים אלו גורמים לכך ששטחים גדולים מהפנים מאבדים לאורך הזמן מנפחם וצורתם. שינוים אלו ניכרים בעיקר באזור הלחיים, קו הלסת והסנטר.
 

בוטוקס וחומצה היאלרונית הם שני חומרים שונים לחלוטין אך משותפת להם מטרה אחת: הפחתת קמטים בלתי רצויים, עיצוב תווי הפנים ובתוך כך השגת מראה צעיר ורענן.
 

מהי חומצה היאלרונית?


חומצה היאלרונית הינה חומר המיועד לצורך מילוי קמטים ורקמות רכות ולשם עיבוי שפתיים אשר נמצא בשנים האחרונות בשימוש מוצלח לשם טיפול בקמטים. חומצה היאלרונית היא חומר המצוי באופן טבעי בגוף. החומצה ההיאלורונית הינה פולימר בלתי רעיל, המורכב ממולקולות סוכרים רבות הקשורות בשרשרת שהינו חומר טבעי המצוי בגוף האדם ובחללים שבין תאי העור.
 

חומצה היאלורונית הינה חיונית לעור, שכן היא מעניקה לרקמות את הנפח והלחות, ומשמשת כבסיס לקולגן ולסיבי אלסטין (המעניקים לעור את נפחו וגמישותו). עם ההזדקנות, כמות החומצה בגוף פוחתת, תהליך המביא הגורם להתייבשות העור ולהיווצרות קמטים או לאובדן המראה החיוני של השפתיים. חומצה היאלרונית קושרת אליה מים, מספקת לחות ומעניקה נפח לעור ובאמצעות הזרקה פשוטה וקלה של חומצה היאלרונית ממלאים כך את הנפח החסר בעור. הוספתה של חומצה היאלורונית לעור או לשם עיבוי שפתיים באמצעות זריקות מילוי קמטים, מסייעת בהעלמת קמטים או היווצרות קמטים חדשים באיזור המטופל, או לחילופין, מאפשר להקנות לשפתיים מראה חושני וצעיר.

 

מילוי קמטים באמצעות חומצה היאלורונית (הקרויה לעתים גם חומצה הילורונית) הינו אידיאלי לשם העלמת קמטים בפנים, ובעיקר, באיזור הפה (לרבות לשם עיבוי שפתיים) והאף, אך גם באיזורים נוספים.

 

טיפול מילוי קמטים בזריקות חומצה היאלורונית הינו קצר יחסית ואורך כ 20-30 דקות. בטיפול מוזרקות כמויות קטנות של חומצה היאלרונית אל האיזורים המיועדים בפנים, באמצעות מחט עדינה, או מתחת לעור השפתיים, במקרה בו הטיפול נדרש לשם עיבוי שפתיים. לפני ההזרקות האזורים הרלוונטיים בפנים מורדמים מקומית. זמן ההחלמה קצר ביותר, וככלל ניתן לחזור לפעילות רגילה עם תום הטיפול, אף שמומלץ להימנע משתיית משקאות חמים מיד לאחריו (במיוחד לאחר טיפול עיבוי שפתיים).
 

קיימות מספר חומצות היאלורוניות המצויות בשימוש לצורך מילוי קמטים, המיועדות לאיזורים שונים ולמטרות שונות (בין אם לשם העלמת קמטים באיזור האף או לצורך עיבוי שפתיים). החומצות נבדלות זו מזו בעיקר בריכוזן ובסמיכותן, אף שתהליך ייצורן הינו דומה למדי. המוצרים המצויים בשימוש הנרחב ביותר הינם רסטילן וז'ובדרם (בשני החומרים הללו עושה שימוש צוות קוסמטיקול).
 

רסטילן, אשר אושר לשימוש בארה“ב בשנת 2003, הינו אחד המוצרים הנפוצים ביותר בשימוש. בעולם בוצעו יותר מ-11 מיליון טיפולים ברסטילן. יתרונות הרסטילן: זה חומר המילוי הראשון המבוסס על חומצה היא לרונית העומד בדרישות הFDA לשימוש בארה"ב ובעולם. רסטילן מבוסס על חומצה היאלרונית טהורה ולכן הסיכון לתגובה של רגישות יתר הוא מינימלי. רסטילן כולל בתוכו חומר אילחוש "לידוקאין" אשר מפחית כאבים אפשריים מהזריקה.
 

מילוי קמטים - תוצאות הטיפול

חומצה היאלורונית הינה חומר מילוי קמטים זמני, ומכאן, שהשפעתו של הטיפול אינה תמידית. מרבית המטופלים מדווחים על העלמת קמטים וצמצום קמטים שנמשכים מספר חודשים (בין 9 ל 12 חודשים). עם זאת, התוצאות משתנות ממטופל למטופל ותלויות במקצועיות הרופא המטפל, סוג החומצה המוזרק, הגנטיקה של המטופל ועוד. 
 

מילוי קמטים

 
כתבו עלינו:
טיפולים מובילים בקוסמטיקול: פדיקור | טיפול פנים | בניית ציפורניים | איפור קבוע | מפת האתר