הזרקת בוטוקס

הזרקת בוטוקס היא שיטת טיפול חדשנית שמטרתה העלמת קמטים וטשטוש קמטים קיימים בפנים. שמו המלא של בוטוקס הוא בוטולינום טוקסין, שהוא חומר שנכנס לשימוש ברפואה הקוסמטית בשנות ה-70, בעיקר לצורך תיקון מצבים של עין עצלה או פזילה. בהמשך נמצא כי הוא יעיל מאוד בטשטוש קמטי הבעה. חשוב לציין כי בוטוקס אינו מתאים לטיפול בקמטים סטטיים שאינם מושפעים מתנועות שרירי הפנים או בקמטים העדינים נובעים ממבנה העור.

בין היתר משמש בוטוקס לטיפול בבעיות נוירולוגיות שונות כגון בחולים שעברו שבץ מוחי וסובלים מהתכווצויות בלתי רצוניות של הגפה (ספסטיות). שימוש נוסף של בוטוקס הוא בספסטיות של שרירי הפנים והצוואר. כמו כן ניתן להזריק בוטוקס לשרירי הקרקפת לטיפול בכאבי ראש.

איך בוטוקס פועל?

בהזרקת כמויות קטנות של בוטוקס הוא למעשה מביא להחלשת שרירים הסובלים מפעילות יתר. החלשות השרירים אליהם מוזרק בוטוקס גורמת להפחתת או העלמת קמטים מסויימים לתקופה של 4-5 חודשים.

אין מתבצעת הזרקת בוטוקס?

בוטוקס ניתן בהזרקות למספר מקומות בתוך השריר המכווץ. בדרך כלל הזרקת בוטוקס מתבצעת ב-3 מקומות בפנים: שריר ההבעה בין הגבות, הקמטים במצח ("קמטי המחשבה") ובקמטים שבצידי העיניים.

הזרקת בוטוקס מתבצעת ללא הרדמה אך באלחוש מקומי בעזרת משחה. לרוב נמשך טיפול הזרקת בוטוקס כ-10 דקות ובמקרים בהם מתבצעת הזרקת בוטוקס למספר אזורים, כ-20 דקות.

תוצאות הזרקת בוטוקס ותופעות לוואי

האפקט הטיפולי של הזרקת בוטוקס מופיע לרוב תוך מספר ימים ונמשך כאמור כ-4-5 חודשים מיום הזרקת הבוטוקס. מספר ימים לאחר הזרקת בוטוקס מראה הפנים משתפר משמעותית והקמטים הולכים ומטשטשים.

לאחר הזרקת בוטוקס לרוב ההרגשה היא של אי נוחות מסויימת בפנים, כאב ראש קל מופיע לעיתים וכן כאב קל באזורי ההזרקה.

תופעות הלוואי מהזרקת בוטוקס הן לרוב מקומיות, קלות ונדירות וכוללות שטף דם במקום ההזרקה וחולשה בשריר שהוזרק או בסביבתו. תופעות אלו חולפות לרוב תוך מספר שבועות.

זמן התאוששות והחלמה מטיפול בוטוקס

ניתן לחזור לשיגרה ולפעילות רגילה מיד לאחר הזרקת בוטוקס, בכפוף להנחיית הרופא המזריק.
 

בוטוקס

 
כתבו עלינו:
טיפולים מובילים בקוסמטיקול: פדיקור | טיפול פנים | בניית ציפורניים | איפור קבוע | מפת האתר